Big data, cloud computing, AI, deep learning a nemovitosti…
Je to zvláštní spojení, ale dohromady funguje…
Proč? dozvíte se níže
Myšlenka naší činnosti
Propojení nemovitostí a financí
Nemovitý majetek byl v historii vždy ruku v ruce spojen s finančními transakcemi. Představuje totiž zásadní hodnotu v lidských životech (obydlí, místo pracoviště atd.), má dlouhodobou trvanlivost a je téměř nemožné nemovitosti přesunout nebo ukrást.
Jejich nevýhoda však tkví v tom, že každá nemovitost je jiná… nachází se na jiném místě, má jiné vybavení, kvalitu a vzhled. Proto není nikdy možné ceny nemovitostí jako celků paušalizovat. Vždy je třeba pečlivě zvažovat jednotlivé vlastnosti nemovitostí a na jejich základě pak pronést výrok o jejich hodnotě vyjádřené v penězích.
Stejně, jak se vyvíjí cena jakéhokoliv jiného lidského statku, se vyvíjí i ceny nemovitostí. Důvod toho je ten, že ceny nemovitostí jsou závislé na ekonomických cyklech a dále sentimentech v jednotlivých lokalitách.
Finálním faktorem ovlivňujícím ceny nemovitostí je vztah nabídky a poptávky. Jde o klasickou situaci, kdy se na trhu vyskytuje nedostatek nebo nadbytek daného typu požadovaného nemovitého majetku.
Kdo ovládá trh
Na trhu s nemovitostmi vždy platil fakt, že se lidé obraceli na experty s největší důvěryhodností. Ten, kdo prokázal, že nemovitému majetku rozumí a záleží mu na klientech, ten obchod většinou získal.
Bezpečná orientace na trhu s nemovitostmi není jednoduchá (výše popsané faktory) a dosud nebyl dostatek volně přístupných informací nebo informace nebyly zveřejňovány příslušnými státními nebo mezinárodními orgány v podobě, která by byla pro laiky srozumitelná nebo jednoduše k nalezení a využitelná.
Jelikož obchod s nemovitostmi je a zřejmě vždy bude složitý, bude na trhu vždy dostatek příležitostí pro realizaci zajímavých a výhodných obchodních transakcí.
Co se týče přístupu k obchodním příležitostem, každý správný obchodník vždy musí zvážit dvě situace – realizovat příležitost sám svojí osobou (aka In-House) NEBO nechat příležitost realizovat někoho jiného a na jeho byznysu participovat (aka Lead-generation).
In-House využívání příležitostí
Pro to, abychom se rozhodli sami realizovat příležitost na realitním trhu, je nutné, aby bylo splněno několik podmínek:
- musíme si být jistí atraktivitou transakce, což znamená, že výhodnost máme potvrzenou na základě statistického vyhodnocení podkladových dat (realizované transakce podobného majetku) a dále ruční kontrolou analytiky
- máme potvrzený stav nemovitosti osobní prohlídkou týmem specialistů
- provádíme tzv. due diligence v oblasti nemovitého majetku (kontrola stavební dokumentace, statická kontrola, kontrola ekonomiky provozu atd.)
- jistota návratnosti investice musí být na nejvyšší možné úrovni; pečlivě zvažujeme veškerá rizika spojená s transakcí. Pokud riziko přesahuje únosnou mez, snažíme se transakci „narovnat“ dialogem o vstupní ceně či o zárukách.
- máme zájem o realizaci daného typu transakce
Lead-generation
V rámci tohoto přístupu k příležitosti přenecháváme její realizaci partnerům, kteří nám jsou ochotni za její zprostředkování zaplatit transakční poplatek nebo poměrnou odměnu z hodnoty transakce. Jelikož základem každého úspěšného partnerského vztahu je otevřenost, před nabídkou příležitosti našim partnerům provádíme podobně jako u In-House řešení kontrolu výhodnosti transakce.
S partnery uzavíráme dlouhodobé smlouvy, v rámci kterých nastavujeme podmínky pro systematické a rychlé předávání kontaktů pro řešení příležitostí. Je to z toho důvodu, že zvlášť na realitním trhu platí pravidlo „kdo rychle dává, dvakrát dává„. Vyhýbáme se tak situacím, kdy otálení a zdlouhavé kontroly často zapříčiní, že příležitost uteče.
Rychlost reakce na obchodní příležitost, přesnost a správnost informací a proklientský přístup jsou rozhodující v úspěchu (nejen) v tomto oboru.
Proto naším cílem vždy bylo být nápomocni a poskytovat poradenství, přesné informace a návrhy řešení komukoliv, kdo se na nás obrátí.
Specializace
Naší specializací jsou logicky nemovitosti. Ovšem i v tomto ohledu jsou obrovské rozdíly. Na jedné straně můžeme mít realitní makléře – v dnešní době téměř neregulovaná profese bez nutnosti jakéhokoliv vzdělání a kvalifikace, přitom s potenciálem výdělku v řádech desítek až stovek tisíc korun v rámci jedné transakce. Z toho důvodu profese realitních makléřů vzbuzuje takové rozporuplné reakce. Přesto můžeme mluvit o specializaci.
My jsme se na druhou stranu rozhodli jít cestou maximální možné specializace. Roky jsme studovali fenomény, které ovládají realitní trhy. Vytvořili jsme unikátní nástroje a procesy, díky kterým jsme vyvinuli unikátní služby pro široké spektrum zákazníků. Díky našim úspěchům a snažení jsme získali status znaleckého ústavu, jmenovaného Ministerstvem spravedlnosti ČR. Vytvořili jsme největší databázi strukturovaných transakcí, která existuje. Zjistili jsme, že výpočetními procesy prováděná statistická analýza odhaluje na trhu s nemovitostmi obrovské příležitosti.
Digitalizace
Právě probíhá civilizační revoluce, můžeme jí dát přídomek digitální. Stejně jako ty předchozí změní i ona způsob života, práce, komunikace, vztahů, zábavy, vzdělávání. S digitalizací, rozvojem IT a internetu se mění dříve stabilní oblasti lidské společnosti – projevuje se samozřejmě také v realitní oblasti.
Pro rámcový popis probíhajících dějů bývá používána zkratka 6 D:
1. Digitalizace – převedení produktů a služeb do digitální podoby.
2. Deception – digitální inovace jsou klamavé – „deceptive“. Zpravidla poměrně dlouho prohrávají s klasickými technologiemi a vypadají jako neperspektivní nápad. Bývá to tím, že po určitou dobu mohou být drahé nebo ještě nejsou dost dobré. Chvíli také trvá, než proběhne křivka přijetí nového: strach z nového – nedůvěra – nadšení – pokles zájmu – masové rozšíření.
3. Dematerializace – převedení produktů a služeb do digitální podoby přináší obrovské výhody v produkčním a distribučním procesu.
4. Disruptive – digitalizované technologie / produkt překoná v rozhodujících ohledech původní řešení. Trh, resp. oblast služeb je roztržena a předefinována nově.
5. Demonetizace – digitální inovace jsou pro uživatele levné nebo přímo zdarma.
6. Demokratizace – díky demonetizaci a dematerializaci jsou (či budou) digitální inovace přístupné všem. Teprve tím nastává plné masové šíření a globalizace.
Naším cílem je zapojení se do těchto dějů, jejich využití v realitní oblasti. Budeme tak mít možnost částečně formovat tento digitalizovaný trh a stát se významným hráčem na tomto poli, nejlépe samozřejmě jeho hegemonem minimálně ve středoevropském prostoru.
Rychlost
Kdo rychle dává, dvakrát dává. Na realitním trhu toto pravidlo platí vždy a všude. Proto všechny naše služby koncipujeme tak, aby koncový zákazník získal požadovaný výsledek co nejdříve.
Tomuto přístupu nahrává i současná doba, kdy se vše zrychluje a lidé požadují řešení okamžitě a bez čekání.
Naším plánem je vybudování realitní platformy, která zachytí pozornost veřejnosti bezplatným poskytnutím analytických informací o realitním trhu, které budou prezentovány v atraktivní podobě s maximální přesností a geografickou hloubkou a budou vycházet z realizovaných transakcí. Na základě těchto informací vytvoříme evropskou cenovou mapu nemovitostí, která dle našich rešerší zatím nemá konkurenci. Bude obsahovat ocenění všech nemovitostí nacházejících se na území Evropy a bude kompletně zdarma. Jelikož bude vycházet z realizovaných transakcí a sofistikovaných výpočetních modelů, bude se vyznačovat vysokou přesností s minimální odchylkou.
Díky vybudování informačně bohaté a uživatelsky dokonalé platformy, chytré propagaci a marketingu, bezplatnosti velké části dat očekáváme zvýšený zájem veřejnosti o námi poskytované informace.
Tento zájem veřejnosti máme samozřejmě zájem zachytit a nabídnout jednotlivým uživatelům řešení jejich životních situací a požadavků. Může se jednat o:
- prodeje, nákupy, výměny, pronájmy nemovitostí
- poptávky navazujících služeb – služby realitních makléřů, odhadců nemovitostí, bankovních ústavů, stavebních firem, právníků atd.
- zprostředkování kontaktů na majitele nemovitosti
- a mnoho dalších služeb
Řešení
Pro vytvoření platformy, která bude procesovat v masivním měřítku požadavky a informace uživatelů z celé Evropy, je logicky zapotřebí robustního systému, který bude spolehlivý, rychlý a měřitelný. Pro jeho vytvoření jsme sestavili IT tým profesionálů, který využívá nejmodernějších postupů v oblasti programování, designu uživatelského interface a aplikací a správy dat. Technologie, které v rámci řešení již používáme nebo postupně zapojujeme:
- zpracování Big Data
- pokročilé analytické zpracování dat pomocí umělé inteligence – deep learning
- neuronové sítě, systémy predikce
- cloud computing
Při realizaci našich investic důkladně zvažujeme rizikovost a návratnost finančních prostředků. Jsme si vědomi velké důvěry, kterou v nás investoři vkládají investicí svých prostředků. Naší zárukou zisku a zhodnocení investice je maximální transparentnost, dlouhodobá podnikatelská historie v oboru soudního znalectví, který je na 100% důvěryhodnosti aktivit postaven. Pohybujeme se na rozvíjejícím se digitálním trhu s obrovským potenciálem resp. finančním obratem.
Snažili jsme se doložit, že nemovitostem rozumíme a v obchodu s nimi se cítíme na správném místě. Proto veškeré kroky směřující k uložení volných finančních prostředků budeme směřovat do nemovitostí. Ačkoliv nejde o zcela likvidní zdroj peněz, peníze uložené v nemovitostech jsou uložené jistě a je u nich maximální pravděpodobnost, že se zhodnotí, resp. neztratí významně hodnotu.
Na evropském realitním trhu i mimo něj vidíme mnoho zajímavých příležitostí. Pokud chcete s námi tyto příležitosti uchopit, vidíte možnost synergie aktivit, napište nám.
Každý chce žít na vrcholku…
ale největší radost a rozvoj člověk zažívá, když jej zdolává
Tým na vaší straně
- znalecký ústav v oboru Ekonomika, naší expertizou prošel majetek za více než 75 mld. Kč
- experti s dlouholetými zkušenostmi v byznysu
- tým elitních programátorů – specialisté na BigData, AI, DeepLearning a další pokročilé technologie
- zkušení investoři, se kterými spolupracujeme posledních 10 let